Ford Focus ST Forum banner

Uitwisselbaarheid van 2.0 Ecoboost-motoren?

77K views 59 replies 25 participants last post by  Dee  
#1 ·
Hallo allemaal,
Mijn motor heeft de geest gegeven. Ik probeer te beslissen tussen de kosten van een OEM-vervanging met lage kilometerstand of het gewoon in één keer goed doen met een gebouwde long block. Terwijl ik de prijsverschillen overweeg, kan ik wel wat hulp gebruiken bij het uitzoeken van mijn opties voor OEM-motoren.

Ik weet dat de 2.0 Ecoboost werd gebruikt in de ST, Escape, Fusion en een paar andere auto's. Zijn er vanuit het perspectief van een long block überhaupt verschillen in deze motoren? Ik vind het niet erg om accessoires over te zetten, maar op dit moment wil ik niet gaan rommelen met het verwisselen van cilinderkoppen, daarom zou de long block de voorkeur hebben.

Bedankt voor de hulp! Als iemand een OEM-motor met lage kilometerstand of een gebouwde motor te koop weet voor een redelijke prijs, wijs me dan in die richting.

#7 ·
Al die 2.0's zijn hetzelfde, met uitzondering van de oliekoeler. De jouwe past echter wel. In 2016 kregen de Escape en Edge de verbeterde 2.0 en die werkt niet. Die motor heeft de twin scroll-kop, de nokkenas met 4 lobben en 30 mm uitlaatkleppen. Hij monteert ook iets anders
Dit is echt nuttige info. Bedankt! Ik zie Escape-motoren met lage kilometerstand, maar de meeste zijn van 2016 en 2017, dus die sla ik over. De Edge-motoren lijken een paar honderd dollar duurder te zijn, wat interessant is omdat er geen reden is. Ik wil misschien meer kijken naar het gebruik van een Fusion-motor in plaats daarvan.

#6 · (Edited)
2.0 blok met 2.3 kopwissel voor twin scroll turbo's, het summum.

Luister naar DDfred, hij weet dingen.

Wat is er eigenlijk met je motor gebeurd?

#9 ·
Wat is er in godsnaam met je motor gebeurd?
Ik ben er niet 100% zeker van, want het is moeilijk om rond de accessoires en andere dingen te kijken, maar op basis van de aluminium scherven ben ik er vrij zeker van dat ik een drijfstang heb gebroken. Het is ook klote, want ik heb hem helemaal niet belast. Ik reed net de snelweg op en versnelde met een normale snelheid toen er zo'n luide/gewelddadige explosie was dat ik even dacht dat ik een betonblok of zoiets had geraakt. Geen detonatie of iets anders daarvoor om me zorgen te maken, en ik weet genoeg over LSPI om er zeker van te zijn dat ik niet in een te lage versnelling zat. Ik was ook niet aan het toeren of iets dergelijks, want ik had die ochtend geen haast.

De auto heeft alle olie in slechts een paar meter geleegd, en de motorruimte en de RF-ophanging zitten er helemaal onder. Gezien de brokken van het blok die ik tot nu toe heb gevonden, levert dit ook een probleem op als ik naar een motorreparateur ga die een kern vereist of een aanzienlijke kernkosten in rekening brengt.

#11 ·
Ik ga ervan uit dat je getuned/gemodificeerd bent, gewoon omdat dat het geluk is.
Waarschijnlijk heeft het er niet eens mee te maken, maar het zal de schuld krijgen. Tenzij je er gewoon van houdt om je auto te mishandelen, enz.

#12 · (Edited)
Ga ervan uit dat je getuned/gemodificeerd bent, gewoon omdat dat het geluk is.
Waarschijnlijk heeft het er niet eens mee te maken, maar de schuld zal wel bij jou liggen. Tenzij je er gewoon van houdt om je auto te mishandelen, enz.
Ik rijd sportief, maar ik denk niet dat ik hem mishandel en ik laat hem zelden op hoge toeren draaien. Ik houd ook de olietemperatuur in de gaten en ga pas in de boost als de auto warm is.

En ja, ik was getuned en gemodificeerd, maar vrij tam. 3,5" Depo intercooler, OCD catless DP, Cobb uitlaat en een Mountune filter zijn alle harde onderdelen. Ik was ook E85 Strattified getuned, maar ik reed op E85 omdat het hier gemakkelijk verkrijgbaar is en voor een grotere klopvastheid zorgt. Ik had de tuner benadrukt dat een lange levensduur veel belangrijker voor me was dan piekvermogen, dus ik had om een tune gevraagd die meer gericht was op veiligheid dan op absoluut vermogen.

Ik wou dat ik destijds logs had gemaakt, zodat ik een beter idee zou hebben van wat er in hemelsnaam gebeurd is. Interessant genoeg staat er niet eens een motorstoringscode op de auto, wat me aan het lachen maakte toen ik op de sleepwagen zat met een auto die nu een geventileerd blok heeft.

#17 ·
Ik heb nog nooit een ringland-fout een gat in het blok zien blazen, maar ik weet wel dat in de meeste gevallen een gebroken drijfstang een gat in het blok, de carterpan, enz. zal slaan.
Ja, ik kan me niets anders voorstellen dan een gebroken drijfstang of krukas (zeer onwaarschijnlijk) die een blok ventileert. Dat gezegd hebbende, ik begrijp ook niet hoe alleen normale acceleratie op een veilig afgestemd voertuig een drijfstang bij lage toerentallen (geschat op 3-4K) zou kunnen breken. Ook geen tekenen van detonatie daarvoor, dus ik ben er perplex over waarom het zomaar een drijfstang zou weggooien. Zou interessant moeten zijn als ik eindelijk de kans krijg om het te demonteren en de componenten te inspecteren.

#16 ·
Je kunt een complete Escape 2.0 motor turbo en alles krijgen voor ongeveer 1000 euro. Ik heb de mijne op eBay gekocht van een Escape 2015 die total loss was na 648 mijl. Achteraan aangereden, zorg er wel voor dat je de VIN controleert en de kilometerstand bekijkt. Toen was mijn 2014 total loss, dus kreeg ik een 2017. Nu ga ik de motor opsturen om stage 3 long te laten doen.

#18 ·
U kunt een complete Escape 2.0 motor turbo en alles voor ongeveer 1.000 euro krijgen. Ik heb de mijne op eBay gekocht van een Escape 2015 die total loss was na 648 mijl. Achteraan aangereden, zorg er wel voor dat u de vin gebruikt en de kilometerstand bekijkt. Toen was mijn 2014 total loss, dus kreeg ik een 2017. Nu ga ik de motor opsturen om stage 3 long te laten doen.
Bedankt voor de geweldige info! Ik heb vandaag wat gezocht op eBay en ben geschokt door het enorme aanbod aan Escape-motoren dat beschikbaar is. Het is erg verleidelijk om voorlopig deze route te volgen en de ingebouwde motor uit te stellen tot ik klaar ben om een 2.3 stroker te doen.

Weten we zeker welke jaargang Escape-motoren zullen werken? De compatibiliteitstool lijkt te denken dat alles van 2016 en lager zal werken, maar ik weet niet zeker of het echt 2015 en lager is dat ik moet hebben als ik op zoek ben naar een directe swap.

#25 ·
Elke 2.0L Ecoboost vanaf 2012 werkt, behalve zoals Si zei, de vernieuwde Ecoboost in de MKC, enz. hebben allemaal een twin scroll turbo en andere verschillen die het geen directe swap maken.

Ik kocht een 2016 Ecoboost van een Fusion voor $550 minus de turbo. Tenzij je grote motorschade hebt, heeft je turbo het overleefd. Ik zal echter zeggen dat dit een uitstekend moment is om de turbo te upgraden en de koppeling te upgraden om overeen te komen met het extra vermogen.

De turbo is op mijn auto geüpgraded op hetzelfde moment dat de nieuwe motor werd geïnstalleerd, veel, veel gemakkelijker op die manier. Ik gebruik momenteel niet eens de ST-oliekoeler en het is prima.

• Like
Reactions: HRLNKN
#26 ·
Elke 2.0L Ecoboost vanaf 2012 werkt, behalve zoals Si zei, de vernieuwde Ecoboost in de MKC, enz. hebben allemaal een twin scroll turbo en andere verschillen die het geen directe swap maken.

Ik kocht een 2016 Ecoboost van een Fusion voor $550 minus de turbo. Tenzij je grote motorschade hebt, heeft je turbo het overleefd. Ik zal echter zeggen dat dit een uitstekend moment is om de turbo te upgraden en de koppeling te upgraden om overeen te komen met het extra vermogen.

De turbo werd op mijn auto geüpgraded op hetzelfde moment dat de nieuwe motor werd geïnstalleerd, veel, veel gemakkelijker op die manier. Ik gebruik op dit moment niet eens de ST-oliekoeler en het is prima.
Cool bedankt voor het antwoord. De junkyards die gebruikte 2.0L-motoren verkopen, vertellen me dat de 2015 en oudere Escapes met EcoBoost niet compatibel zijn met de 2014 ST.

Bijvoorbeeld deze https://spaldings.hollanderstores.com/used-auto-parts/2014/ford/escape/engine/300-engine-assembly/300-09153-2.0l-(vin-9,-8th-digit,-turbo)/part-4255063-2303-1

Ik wilde het gewoon opnieuw controleren voordat ik de trekker overhaalde op een van deze ecoboosts

#30 ·
Zij, de autosloperijen, hebben een computerprogramma dat ze door het voertuig moeten laten lopen om te zien of de motor incompatibel is. Ik sprak met een Ford-medewerker van de onderdelenafdeling en liet hem enkele longblock-onderdeelnummers kruisverwijzen en ze kwamen overeen. Ik denk dat een Lincoln met lage kilometerstand de juiste keuze zou kunnen zijn, want wie koopt er normaal gesproken Lincolns? OUDE MENSEN, en we weten allemaal dat ze niet snel of hard rijden. Ik heb een 23.000 mijl MKZ-motor gevonden.

Ik was nooit van plan om een ST-motor te nemen, omdat deze gebruikt en misbruikt zou zijn, of er is in ieder geval een grotere kans.

De reden dat ik Spaulding wilde gebruiken, was dat ze redelijk dichtbij zijn, 4 uur rijden, ik weet dat ze alle motoren die ze verkopen op compressie testen en ze geven je 6 maanden garantie op de motor.

Doen de meeste autosloperijen dit?

#31 ·
Zij, de autosloperijen, hebben een computerprogramma dat ze door het voertuig moeten laten lopen om te zien of de motor incompatibel is. Ik sprak met een Ford-medewerker van de onderdelenafdeling en liet hem een aantal longblock-onderdeelnummers kruisverwijzen en ze kwamen overeen. Ik denk dat een Lincoln met een lage kilometerstand de juiste keuze zou kunnen zijn, want wie koopt er normaal gesproken Lincolns? OUDE MENSEN, en we weten allemaal dat ze niet snel of hard rijden. Ik vond een 23k MKZ-motor.

Ik was nooit van plan om een ST-motor te nemen, omdat deze gebruikt en misbruikt zou zijn, of er is in ieder geval een grotere kans op.

De reden dat ik Spaulding wilde gebruiken, was dat ze redelijk dichtbij zijn, 4 uur rijden, ik weet dat ze alle motoren die ze verkopen op compressie testen en ze geven je 6 maanden garantie op de motor.

Doen de meeste autosloperijen dit?
Ik heb behoorlijk hard gereden met de 2.3 MKC van mijn moeder als ik erin zit. Lol! Het is een lease, dus ik ben niet bezorgd.

• Like
Reactions: Straightline
#39 ·
Heeft niemand geprobeerd de twin scroll in de ST te plaatsen, of gaat het niet? Eén ding over de Lincolns is dat ze waarschijnlijk te langzaam worden gereden, veel zeer korte ritten, nooit volledig opgewarmd, en ****ty Walmart benzine lol, + ik weet niet zeker of automaten last hebben van LSPI of niet, gewoon gedachten

#41 ·
Ter info... Ik heb de lijst gestolen van iemand die hem hier heeft gepost.

#42 ·
Deze thread weer naar boven halen. Weet iemand waar het onderdeelnummer van een motor staat? Ik heb een 2014 Land Rover die de 2.0 ecoboost gebruikt. Hij heeft een nieuw short block nodig. Ik probeer gewoon een onderdeelnummer van Ford te vinden om het te bestellen in plaats van vier keer het bedrag bij Land Rover te betalen. Het heeft deze woede op de kleppendeksel.
Image

#43 ·
@partemisio Ik kan je niet helpen met het matchen van de onderdeelnummers van de kleppendeksel, maar hier is onze lijst met compatibele motoren. Als je vaststelt dat het een directe match is, kun je met deze lijst meer modellen zoeken.

#44 · (Edited)
@partemisio Ik kan je niet helpen met het matchen van de onderdeelnummers van de kleppendeksel, maar hier is onze lijst met compatibele motoren. Als je vaststelt dat het een directe match is, kunnen deze je meer modellen geven om uit te zoeken.

Bedankt daarvoor! Een motor van een van die modellen zou dus moeten werken (ik heb een Evoque zoals vermeld). Als ik online zoek naar bijvoorbeeld een 2014 Escape, worden er twee verschillende vermeld, maar ik weet niet zeker of er misschien één met iets anders wordt geleverd.
Image

Image

#50 ·
Het zal niet werken voor een directe swap. Uw Land Rover heeft een traditioneel 4-poorts uitlaatspruitstuk, terwijl onze Ford's een enkele uitlaatopening hebben uit een geïntegreerde kopspruitstuk.

Maar dit is intrigerend, misschien kan deze kop op onze auto's worden geïnstalleerd!
FOMOCO zit overal op deze motor. Het nummer rfbb5e6090 op de cilinderkop is het onderdeelnummer ervan en komt op Google naar voren met allerlei verschillende auto's als je het intypt (Mandeo, S-Max, Fusion, Edge). Ik ga dit toch proberen uit te zoeken, zodat ik niet drie keer zoveel hoef te betalen via Land Rover.