Ford Focus ST Forum banner

Nieuwe Forscan-gebruiker Focus ST - MK4.5 Sync 4 - Forscan

6.3K views 8 replies 5 participants last post by  Sobro  
#1 ·
Hallo wereld,

Ik ben heel erg nieuw in de Ford-wereld; en er zijn maar een paar functies die ik op mijn Focus wil veranderen en ik weet niet echt waar ik moet beginnen.

Ten eerste heb ik een 2022.5 Focus ST (2.3L) Mk 4.5 in Manual (Australian Spec) - Deze specificatie heeft niet het 'performance pack' van de UK Spec (geen trackmodus, launch control)

Ik heb zelf een vLinker-kabel gekregen en voor het eerst verbonden met mijn auto met behulp van forscan; Het pakte een heleboel modules op! JOEHOE! deel 1 volbracht.

Dus ik ben op zoek gegaan naar gidsen, ondersteuning etc. met behulp van forscan. Van wat ik heb verzameld, moet ik eerst al mijn as-built-gegevens module per module back-uppen voordat ik iets verander, wat ik van plan ben te doen. Hoewel, zelfs als ik dit doe, ben ik nog steeds doodsbang om iets te verknallen. Hoe waarschijnlijk is het dat ik mijn auto kan bricken? wat zou dan de oplossing zijn? zijn er dingen waar ik volledig uit de buurt van moet blijven (mijn plan was om WEG te BLIJVEN met alles wat (as built) heeft, behalve het uitvoeren van een back-up)

Wat ik echt wil doen is:
  • Activeer actieve accessoirevoeding na uitschakeling van 30 minuten naar ongeveer 2 minuten, omdat ik problemen met de batterijafvoer opmerk (waarbij de auto in wezen in een diepe slaap gaat)
  • Automatische vergrendeling

Wat echt leuk zou zijn om te hebben is
  • Rev Matching bij het terugschakelen
  • Hoorbare waarschuwing bij vergrendeling
  • Meer 'lane centering' dan lane guidance

Ik heb gezocht en gezocht naar items op de mk4 / 4.5 focus en er is niet veel, misschien zoek ik niet goed?

Werkt het in termen van modules etc. dat elk model auto verschillende modules heeft, dus je kunt geen logica gebruiken op wijzigingen die zijn toegepast op een Ford Escape om toe te passen op een Focus, toch?