Ford Focus ST Forum banner

Nieuwe Forscan-gebruiker Focus ST - MK4.5 Sync 4 - Forscan

6.3K views 8 replies 5 participants last post by  Sobro  
#1 ·
Hallo wereld,

Ik ben heel erg nieuw in de Ford-wereld; en er zijn maar een paar functies die ik op mijn Focus wil veranderen en ik weet niet echt waar ik moet beginnen.

Ten eerste heb ik een 2022.5 Focus ST (2.3L) Mk 4.5 in Manual (Australian Spec) - Deze specificatie heeft niet het 'performance pack' van de UK Spec (geen trackmodus, launch control)

Ik heb zelf een vLinker-kabel gekregen en voor het eerst verbonden met mijn auto met behulp van forscan; Het pakte een heleboel modules op! JOEHOE! deel 1 volbracht.

Dus ik ben op zoek gegaan naar gidsen, ondersteuning etc. met behulp van forscan. Van wat ik heb verzameld, moet ik eerst al mijn as-built-gegevens module per module back-uppen voordat ik iets verander, wat ik van plan ben te doen. Hoewel, zelfs als ik dit doe, ben ik nog steeds doodsbang om iets te verknallen. Hoe waarschijnlijk is het dat ik mijn auto kan bricken? wat zou dan de oplossing zijn? zijn er dingen waar ik volledig uit de buurt van moet blijven (mijn plan was om WEG te BLIJVEN met alles wat (as built) heeft, behalve het uitvoeren van een back-up)

Wat ik echt wil doen is:
  • Activeer actieve accessoirevoeding na uitschakeling van 30 minuten naar ongeveer 2 minuten, omdat ik problemen met de batterijafvoer opmerk (waarbij de auto in wezen in een diepe slaap gaat)
  • Automatische vergrendeling

Wat echt leuk zou zijn om te hebben is
  • Rev Matching bij het terugschakelen
  • Hoorbare waarschuwing bij vergrendeling
  • Meer 'lane centering' dan lane guidance

Ik heb gezocht en gezocht naar items op de mk4 / 4.5 focus en er is niet veel, misschien zoek ik niet goed?

Werkt het in termen van modules etc. dat elk model auto verschillende modules heeft, dus je kunt geen logica gebruiken op wijzigingen die zijn toegepast op een Ford Escape om toe te passen op een Focus, toch?

Alle adviezen/richtlijnen zouden worden gewaardeerd.

#4 ·
Hoi Wereld,

Ik ben heel erg nieuw in de Ford-wereld; en er zijn maar een paar functies die ik wil veranderen op mijn Focus en ik weet niet echt waar ik moet beginnen.

Ten eerste heb ik een 2022.5 Focus ST (2.3L) Mk 4.5 in Manual (Australian Spec) - Deze specificatie heeft niet het 'performance pack' van de UK Spec (geen track mode, launch control)

Ik heb zelf een vLinker Cable gekregen en voor de eerste keer aangesloten op mijn auto met forscan; Het pikte een heleboel modules op! JOEHOE! deel 1 volbracht.

Dus ik heb gezocht en gezocht naar gidsen, ondersteuning etc. met behulp van forscan. Van wat ik heb verzameld, zou ik ten eerste al mijn as-built data module voor module moeten back-uppen voordat ik iets verander, wat ik van plan ben te doen. Hoewel, zelfs als ik dit doe, ben ik nog steeds **** bang om iets te verknallen. Hoe waarschijnlijk is het dat ik mijn auto kan bricken? Wat zou dan de oplossing zijn? Zijn er dingen die ik volledig moet vermijden (mijn plan was om WEG te BLIJVEN met alles wat (as built) heeft, behalve het uitvoeren van een back-up)

Wat ik echt wil doen is:
  • Activeer actieve accessoirevoeding na uitschakeling van 30 minuten, tot ongeveer 2 minuten, omdat ik problemen met de batterijafvoer opmerk (waarbij de auto in wezen in een diepe slaap gaat)
  • Auto Lock

Wat echt leuk zou zijn om te hebben is
  • Rev Matching bij het terugschakelen
  • Hoorbare waarschuwing bij vergrendeling
  • Meer 'lane centering' dan lane guidance

Ik heb gezocht en gezocht naar items op de mk4 / 4.5 focus en er is niet veel, misschien zoek ik niet goed?

In termen van modules etc, werkt het zo dat elk model auto verschillende modules heeft, dus je kunt geen logica gebruiken op wijzigingen die zijn toegepast op een Ford Escape om toe te passen op een Focus, toch?

Alle adviezen/richtlijnen zouden worden gewaardeerd.
Hoi, heb je wat informatie over hoe je de tijd kunt veranderen om accessoires uit te schakelen na het vergrendelen van de auto?

#5 ·
Ik denk dat je op zoek bent naar de time-outinstelling van PowerPoint, maar ik weet niet meer in welke module die zat.

#7 ·
En ik heb een tweede vraag: is het mogelijk om enkele parameters voor de diepe slaapstand te wijzigen? Ik denk bijvoorbeeld: ga naar de diepe slaapstand wanneer de spanning onder de 13V ligt (dus de auto nog steeds in de diepe slaapstand staat en het beter is voor de batterij, ik heb Fordpass of andere domme online functies niet nodig...)