Ford Focus ST Forum banner
181 - 200 of 234 Posts
Oké.
Ik denk dat ik eindelijk de meeste van hen heb.

De vergelijkingen hiervoor zouden allemaal 100% correct moeten zijn, omdat ze rechtstreeks van de ECU komen. Ik heb geprobeerd om alles te verwijderen wat niet werkte omdat de Focus ST ze niet ondersteunt (dwz Bank 2 nokkenhoek dingen zijn niet nuttig als je maar 1 bank hebt).

Laat me weten hoe ze allemaal werken!
Ik heb dit gedownload maar heb nog geen kans gehad om ze te importeren om mee te spelen! lol

I downloaded this but haven't had a chance to import them to play around, yet! lol
Ik heb dit gedownload, maar heb nog geen kans gehad om ze te importeren om mee te spelen! lol
Ik heb nog niet ontdekt hoe ik de csv in Torque kan importeren. Ik zie waar ik ze individueel kan toevoegen, is er nog een andere plek die ik mis?

Ik heb nog niet ontdekt hoe ik de csv in Torque kan importeren. Ik zie waar ik ze individueel kan toevoegen, is er nog een andere plek die ik mis?
Ik heb dit stap voor stap geschreven om het gemakkelijker te maken voor iedereen die ernaar kijkt.

1. Kopieer het CSV-bestand naar 0\sdcard\.torque\extendedpids\ (Ik gebruik ES File Explorer om het bestand van mijn Windows-computer naar het hoofdgeheugen "0\sdcard\" te kopiëren en zorg ervoor dat verborgen bestanden worden weergegeven, zodat je de .torque-map kunt zien)
  2. Open Torque, tik op het tandwiel en ga naar Instellingen
  3. Tik op je menuknop of 3 stippen (afhankelijk van de Android-versie)
  4. Tik op "Voorgedefinieerde set toevoegen"
  5. Tik op de naam van het CSV-bestand
  6. Het importeert alles in het CSV-bestand, dus verwijder wat je niet wilt
  7. Voeg meters toe zoals je normaal zou doen

Ik heb dit stap voor stap geschreven om het gemakkelijker te maken voor iedereen die ernaar kijkt.

1. Kopieer het CSV-bestand naar 0\sdcard\.torque\extendedpids\ (Ik gebruik ES File Explorer om het bestand van mijn Windows-computer naar het hoofdgeheugen "0\sdcard\" te kopiëren en zorg ervoor dat verborgen bestanden worden weergegeven, zodat je de .torque-map kunt zien)
  2. Open Torque, tik op het tandwiel en ga naar Instellingen
  3. Tik op je menuknop of 3 stippen (afhankelijk van de Android-versie)
  4. Tik op "Voorgedefinieerde set toevoegen"
  5. Tik op de naam van het CSV-bestand
  6. Het importeert alles in het CSV-bestand, dus verwijder wat je niet wilt
  7. Voeg meters toe zoals je normaal zou doen
Werkt prima en kan allemaal vanaf de telefoon worden gedaan als je de csv direct naar de telefoon downloadt.

• Like
Reactions: 20focusSTdriver17
Ik denk dat ik mijn pid-lijst ga opschonen voordat ik importeer. Ik heb die Ford-lijst met pid's geïmporteerd en heb nu geen interesse meer in een van die. Ik gebruik er maar ongeveer 10 en die hele lijst, evenals de standaardlijst, maakt het een hel om iets te vinden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like
Reactions: 20focusSTdriver17
Ik denk dat ik mijn pid-lijst ga opschonen voordat ik importeer. Ik heb die Ford-lijst met pid's geïmporteerd en heb nu geen interesse meer in een van hen. Ik gebruik er maar ongeveer 10 en het hebben van die hele lijst en de standaardlijst maakt het een hel om iets te vinden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Begin onderaan de lijst en tik op de PID en tik vervolgens op verwijderen in de pop-up. De gemakkelijkste manier om in een ritme te komen om ze allemaal gemakkelijker te verwijderen.

Je kunt de CSV ook van Bugasu bewerken om alleen degenen te hebben die je wilt importeren, zodat je geen oude hoeft te verwijderen.

Zolang zijn lijst mijn 10-tal bevat, verwijder ik ze gewoon.. Lol. Ik heb een lijst van ongeveer 40-50 in mijn telefoon van het importeren van die Ford-lijst.

Heeft iemand de kans gehad om ze te controleren en ervoor te zorgen dat ze werken voor hun individuele voertuigen?
Ik heb de lijst uit één strategie gehaald en vergeleken met de 15-strategie van @VenomousSVT, maar dat bestrijkt slechts een klein deel van de totale mogelijkheden.

Ik weet ook niet zeker of de gerapporteerde Knock-strategie voor veel van onze voertuigen zal werken, vanwege de correctie per cilinder (in plaats van de globale correctiestrategie).
Het zou waarschijnlijk wel werken op de V6 Ecoboost, omdat ze globale correctie gebruiken.

Evenzo zal een groot deel van mijn lijst werken voor de Ecoboost-motorenfamilie (en veel zal ook van toepassing zijn op algemene Fords uit 2013+).

Er staat er ook een in met de naam MCT (Manifold Charge Temp). Als jullie me zouden kunnen helpen en me laten weten of die waarde daadwerkelijk voor jullie werkt, zou ik dat zeer op prijs stellen!

Heeft iemand de kans gehad om ze te controleren en er zeker van te zijn dat ze werken voor hun individuele voertuigen?
Ik heb de lijst uit een strategie gehaald en ik heb deze geverifieerd aan de hand van de 15-strategie van @VenomousSVT, maar dat bestrijkt slechts een klein deel van de totale mogelijkheden.

Ik ben er ook niet zeker van of de gerapporteerde Knock-strategie voor veel van onze voertuigen zal werken, vanwege de correctie per cilinder (in plaats van de globale correctiestrategie).
Het zou waarschijnlijk wel werken op de V6 Ecoboost, omdat ze een globale correctie gebruiken.

Evenzo zal een groot deel van mijn lijst werken voor de Ecoboost-motorenfamilie (en veel zal ook van toepassing zijn op algemene 2013+ Fords)

Er staat er ook een in met de naam MCT (Manifold Charge Temp). Als jullie me zouden kunnen helpen en me laten weten of die waarde daadwerkelijk voor jullie werkt, zou ik dat zeer op prijs stellen!
De knock-strategie werkt niet voor mij. Ik heb ze gedownload, maar heb nog geen tijd gehad om alle meters te maken om er zeker van te zijn dat ze werken. Ik zal het vandaag wel proberen.

Heeft iemand de kans gehad om ze te controleren en ervoor te zorgen dat ze werken voor hun individuele voertuigen?
Ik heb de lijst uit één strategie gehaald en ik heb deze vergeleken met de 15-strategie van @VenomousSVT, maar dat bestrijkt slechts een klein deel van de totale mogelijkheden.

Ik weet ook niet zeker of de gerapporteerde Knock-strategie voor veel van onze voertuigen zal werken, vanwege de correctie per cilinder (in plaats van de globale correctiestrategie).
Het zou waarschijnlijk wel werken op de V6 Ecoboost, omdat ze globale correctie gebruiken.

Evenzo zal een groot deel van mijn lijst werken voor de Ecoboost-motorenfamilie (en veel zal ook van toepassing zijn op algemene 2013+ Fords)

MCT werkt niet voor mij.

Hallo daar!
Ik weet niet zeker of dit al bekend is, maar de temperatuur van de laadkoeler (in Celsius) PID 220461 moet in de indeling ((signed(A)*256)+B)/72 staan. Ik heb de vergelijking in de zomer van een forum gehaald zonder de signed(A), maar het moet echt signed zijn, anders heb je -1°C en krijg je iets van meer dan 900°C in de meter. ;)

@Bugasu@Stratified, heb je een PID voor de luchtmassasnelheid? Die in Torque werkt niet.
Ik kan het controleren als ik thuiskom, maar de standaard zou F410 moeten zijn. Vergelijking ((A*256)+B) / 100
De uitvoer is in gram/seconde

Wat ik niet weet, is of dat standaard wordt ondersteund totdat ik thuiskom :)
Ik heb een groeiende lijst met Ford Extended PID's, omdat ik ze op internet tegenkom en ze verifieer of omkeer.

Ik kan ook de volledige lijst met uitgebreide PID's ophalen die beschikbaar zijn in een bepaalde strategie, inclusief hun vergelijking, maar zelfs daarmee weet ik niet echt waar de waarde overeenkomt.

Andere dingen die ik je kan vertellen, zijn welke DTC's het voertuig ondersteunt, of ze rapporteren of coderen, enzovoort, en welke Input Output Controls ze kunnen ondersteunen.

Terwijl ik bezig ben met reverse engineering, groeit de lijst met dingen die ik weet :)

Ik kan het controleren als ik thuiskom, maar de standaard zou F410 moeten zijn. Vergelijking ((A*256)+B) / 100
Uitvoer is in gram/seconde

Wat ik niet weet is of dat standaard wordt ondersteund totdat ik thuiskom :)
Ik heb een groeiende lijst met Ford Extended PID's, omdat ik ze op internet tegenkom en ze verifieer of omkeer.

Ik kan ook de volledige lijst met uitgebreide PID's ophalen die beschikbaar zijn in een bepaalde strategie, inclusief de vergelijking ervan, maar zelfs daarmee weet ik niet echt waar de waarde overeenkomt.

Andere dingen die ik je kan vertellen zijn welke DTC's het voertuig ondersteunt, of ze rapporteren of coderen of zo, en welke Input Output Controls ze kunnen ondersteunen.

Terwijl ik me door het omkeren heen werk, groeit de lijst met dingen die ik weet :)
Ik kan het later uitvoeren, maar ik weet niet zeker hoe ik kan zien of het klopt of niet. Fiesta-man hier op het eiland probeert zijn logs te vergelijken met die van mij. Hij gebruikt, denk ik, een APv3.

Mijn manieren vergeten, bedankt!

Ik kan het later uitvoeren, maar ik weet niet zeker hoe ik kan zien of het correct is of niet. Fiesta-man hier op het eiland probeert zijn logs te vergelijken met die van mij. Hij gebruikt volgens mij een APv3.

Mijn manieren vergeten, bedankt!
Ik heb het voor je dubbel gecheckt. Dat werkt niet. Het wordt helaas niet ondersteund en de enige manier om een luchtmassa te krijgen is met een direct geheugen lezen.

Ik heb het voor je dubbel gecheckt. Dat werkt niet. Het wordt helaas niet ondersteund en de enige manier om een luchtmassa te krijgen is met een directe geheugenlezing.
Bedankt voor het controleren.

Ik zal dan mijn APv3 moeten opgraven en daarmee proberen te loggen. Ik gebruik een FRPP-tune, maar twijfel over de overstap naar een Stratified-tune. Meestal gaat het over custom of off the shelf.

Deze thread is geweldig. Net een paar nieuwe PID's ingevoerd en kan niet wachten om ze te proberen tijdens mijn volgende rit. Ik hoop dat ik ze correct heb ingevoerd, maar jullie hebben het me gemakkelijk gemaakt. Is er enig gevaar verbonden aan het verkeerd invoeren van een PID?

181 - 200 of 234 Posts