Ford Focus ST Forum banner

Forscan IPC Update-bestanden

20K views 18 replies 7 participants last post by  sc00by  
#1 ·
Hallo iedereen. Ik probeer mijn 2013 ST IPC bij te werken naar de nieuwste firmware met behulp van Forscan. De bestanden staan niet op de openbare Ford-site en ik kan op dit moment geen licentie betalen. Ik hoop dat iemand hier de bestanden heeft die ik mis. Ik mis BM5T-14C026-BU, BM5T-14C026-CV en CM5T-14C026-LC strategiebestanden. Alle hulp zou zeer op prijs worden gesteld.

#3 ·
Ik kan deze waarschijnlijk later vandaag voor je regelen. Houd er rekening mee dat de update bijna 2 uur duurt, dus je zult de auto 100% op de lader moeten laten staan. Vervolgens heb je ABSOLUUT een kwaliteitsvolle OBD2-dongle nodig. OBDLink EX werkt fantastisch.

Ik kom zo terug met de bestanden.
Geweldig bedankt. Ik heb andere modules geüpdatet. Ik heb een ODBLink en sluit altijd een oplader aan.

#11 ·
Ik heb een OBDLinkEX en de nieuwste Forscan van eerder deze maand.
Sync 3.0, wil niet updaten naar 3.4.

Ik heb met succes configuratie-updates gemaakt voor:
  • Bambi-modus
  • Dubbel getoeter uitschakelen
  • ST performance splash screen
  • NavInMotion

Ik wil de deuren en andere chimes uitschakelen, maar zie geen IPC in Forscan.
Wat mis ik??🤔

#12 ·
Ik heb een OBDLinkEX en de nieuwste Forscan van eerder deze maand.
Sync 3.0, wil niet updaten naar 3.4.

Ik heb met succes configuratie-updates gemaakt voor:
  • Bambi-modus
  • Dubbel getoeter uitschakelen
  • ST performance splash screen
  • NavInMotion

Ik wil de deuren en andere geluiden uitschakelen, maar zie geen IPC in Forscan.
Wat mis ik??🤔
Wat is uw methode om Sync te updaten? Ik had in eerste instantie geprobeerd de mijne te updaten met de door Ford geleverde USB-bestanden, wat geen enkel resultaat opleverde.
Toen vond ik dit: Syn3 Updater - CyanLabs en het werkte heel goed zonder problemen. Ik liet de auto draaien totdat het klaar was en kon toen sync jailbreaken.

#15 ·
Waarschuwing vooraf - Ik heb mijn originele 2013 IPC volledig verpest toen ik dit probeerde te doen - uiteindelijk moest ik een gebruikte cluster bestellen en de kilometerstand bijwerken. Gelukkig waren de kilometers op de donorcluster minder dan er al op mijn auto stonden (omdat je niet achteruit kunt gaan!). Maar het kwam allemaal goed, want ik heb uiteindelijk een "upgrade" gedaan naar de facelift-cluster met de 180 mph snelheidsmeter en het andere lettertype, evenals de extra displays die de facelift IPC bood (directe mpg-staafdiagram etc.). Ik heb ook een facelift aux gage pack gekocht om erbij te passen.

#16 ·
Bedankt voor de info!

Ik heb Sync 3.0, blijf hierbij, gebruik GEEN CyanLabs.
Ik vind de manier waarop 3.0 eruitziet beter dan de 3.4 foto's die ik heb gezien en ik gebruik de hele tijd de zwarte scherm nachtmodus.

Ik probeer gewoon IPC-updates te maken om geluiden en dergelijke aanpassingen uit te schakelen.

Ik heb Forscan gisteravond bijgewerkt, ?.46 naar .47 IIRC.
Firmware op de OBDLinkEX ook bijgewerkt.
Win 10 heeft eerder automatisch drivers geïnstalleerd en de lichten werkten OK.

Dus volgende stappen: probeer het opnieuw, verwijder misschien het autoprofiel en begin helemaal opnieuw.
Hopelijk hoef ik niet ook COM-instellingen aan te passen zodat het de IPC kan zien.

#18 ·
Dus het werkte. Kortom, gebruik nooit een verlengkabel. Ik denk dat dat de eerste keer problemen veroorzaakte toen ik verbinding maakte met Forscan. Door een nieuw autoprofiel aan te maken, kon ik IPC zien.

Het was een interessant, iteratief proces om vervelende beltonen uit te schakelen. Ik heb natuurlijk eerst ASBUILT geback-upt. Maar alle spreadsheets en info die ik vond, zeiden dat 720-01-02 nodig was om de deurbel uit te schakelen, maar dat bestond niet in ASBUILT. Dus ging ik naar de IPC-configuratie en schakelde 1-3 belopties per keer uit totdat het ophield met bellen met de deur open. Screenshots laten zien waar ik het over heb, en de laatste status met wat ik heb uitgeschakeld.

Attachments